გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის პორტფოლიო

გაკვეთილის გეგმა
        
მასწავლებლის  სახელი, გვარი, პირადი  ნომერი:ნატალია  ჯამბურია -
საგანი  -   ისტორია
სწავლების  საფეხური/ კლასი  -  საბაზო  -  IX კლასი
მოსწავლეთა  რაოდენობა  -  18. სსსმ  მოსწავლე  არ  არის
გაკვეთილის  თემა  -  გეორგიევსკის   ტრაქტატი   და  საქართველო
გაკვეთილის   მიზანი  - მოსწავლეები  ჩამოაყალიბებენ იმ საშინაო  და საგარეო  ფაქტორებს, რამაც განაპირობა  ქართლ-კახეთის რუსეთთან  დაკავშირება, გაეცნობიან  ტრაქტატის  პირობებს და გაანალიზებენ იმ შედეგებს,  რაც   ტრაქტატის  დადებას    მოჰყვა.
ესგ-  სტანდარტი
ცოდნა
ისტ.IX 4.მოსწავლეს  შეუძლია  სოციალური  ურთიერთობების ისტორიის   კვლევა.
ისტ.IX 5.მოსწავლეს  შეუძლია გაანალიზოს  საშინაო  და   საგარეო  ფაქტორების  გავლენა ქართული  სახელმწიფოს  განვითარებაზე.

უნარი
·         ქრონოლოგიურად აჯგუფებს  სხვადასხვა   პერიოდის  სოციალური   ფენების  წარმომადგენლებს  და  მსჯელობს  მათი  ურთიერთდამოკიდებულების   შესახებ.
·         აანალიზებს  რეფორმებით  და   სახალხო   გამოსვლებით  გამოწვეულ   ცვლილებებს.

·         აანალიზებს   და   ადარებს   საგარეო   ფაქტორების   გავლენას  ქვეყნის შიდა   კონფლიქტზე.
·         ქრონოლოგიური   თანმიმდევრობით  აჯგუფებს  დამოუკიდებლობის  დაკარგვის  გამომწვევ  საშინაო   და  საგარეო  ფაქტორებს.

წინარე   ცოდნა  -   მოსწავლეებმა  იციან  საქართველოს  სოციალურ-პოლიტიკური  მდგომარეობა  XVIII  ს.II ნახევრისათვის. იციან   ირანისა  და  ოსმალეთის  აგრესიული  პოლიტიკის  გავლენა  საქართველოზე, რამაც   განაპირობა  ქართლ-კახეთისა  და   იმერეთის   მეფეების  მცდელობა მოეძებნათ  მოკავშირე,  რომელიც  მათ  ამ აგრესიისაგან   დაიხსნიდა.

N
ა ქ ტ ი ვ ო ბ ი ს   ა ღ წ ე რ ა
გამოყენებული
მეთოდი/მეთო
დები
კლასის ორგ
ანიზების ფო
რმა/ფორმები
სასწავლო
რესურსი
დრო
(წთ)
1.
აქტივობაN1.
კლასის  ორგანიზება-მიზანი :გაკვეთილის  სასწავლო  მიზნის  და   მოლოდინების განსაზღვრა, პოზიტიური  
განწყობის  შექმნა.მასწავლებელი  ეს-
ალმება  მოსწავლეებს,აცნობს   გაკვე
თილის  მიზნებსა  და  შეფასების  რუ
ბრიკას, რომელსაც  აკრავს   თვალსა-  ჩინო  ადგილას.
საუბარი
მთელი
კლასი
თაბახის  ფუ
რცელზე  და-წერილი  გაკ-ვეთილის მი-ზანი  დაშეფა-სებისკრიტე-რიუმი


2წთ.
2.
აქტივობაN2.
წინარე  ცოდნის  გააქტიურება-მიზანი:მოსწავლეებმა  გაიხსენონ  გეორგიევსკის   ტრაქტატის   დადებამდე არსებული   საშინაო   და   საგარეო    მდგომარეობა და ამ  მიზნით  მასწავლებელი  სვამს  კითხვებს:
·         1.რა  დადებითი   შედეგი  გამოიღო  თეიმურაზ IIისა  და  ერეკლე II-ს  გამეფებამ  ქართლსა   და   კახეთში?
·         2.რა  დამოკიდებულებაში   იყო  ქართლი  და კახეთი  ირანისადმი?
·         3.როდის  გადაუხადა  ბოლო  ხარკი  ირანს  ერეკლე II-მ?
·         4.რატომდამთავრდა  წარუმატებლად  საინგილოს  შემოერთების  საქმე?
·         5.რომელ  წლებში  დაამარცხეს ქართველმა  მეფეებმა აზატ- ხანი  და   აჯიჩალაბი?
·         6.რა გეგმით გაემგზავრა  თეიმურაზ II რუსეთში  და  რა  შედეგით დასრულდა მისი  ელჩობა.
·         7.რა მიზეზით  მოხდა ქართლ-კახეთის   გაერთიანება და  როგორ   შეხვდნენ ამას ქართლის  თავადები?
·         8.მიუხედავად  იმისა, რომ  ტოტლებენმა  ქართული   ჯარი მიატოვა  და   ასპინძის   ბრძოლის  წინ  ერეკლე   მეორემ  ისევ   რუსეთს  მიაპყრო   ყურადღება   რა  გააკეთა  ქართლ- კახეთის  მეფემ   ამ   მიზნით?
·         9.რომელ   წლებში   მეფობდა   სოლომონ I იმერეთში?
·         10.რამ გამოიწვია  ხრესილის   ომი  და   რა   შედეგით   დასრულდა   იგი?
·         11რამ  გამოიწვია   „მორიგე   ჯარის  შექმნის  აუცილებლობა და  რა   შედეგით დასრულდა ეს  პროცესი?
·         12.რა  შედეგი   გამოიღო  1772  წლის   ელჩობამ  რუსეთში?

·         13.XVIII საუკუნის   80-იან  წლებში   რუსეთის   დამოკიდებულება   კავკასიისადმი   შეიცვალა, რით   იყო   ეს    განპირობებული?
·         14.რა  შედეგით  დასრულდა  ევროპასთან   დაკავშირების   მცდელობა?
·         15. რა  შედეგები   მოჰყვა  იმ  „სათხოვარ პუნქტებს“ რაც   ერეკლე II-  ოფიციალურად    ითხოვა   რუსეთისაგან ?
·         16.როდის  გაფორმდა  გეორგიევსკის   ტრაქტატი  და  ვინ   მოაწერა   ხელი   ორივე   მხრიდან?
·         17.რამდენად  თანასწორუფლებიანი   იყო  ხელშეკრულება? ა. რას   ითხოვდა   ერეკლე  II?ბ.რას  პასუხობდა    რუსეთის   იმპერატორი?
·         18.რატომ   იყო   ეს   ხელშეკრულება  ორივე   მხარისათვის   მნიშვნელოვანი?
·         19.როგორ   განვითარდა   მოვლენები,  როგორ   შეხვდა   ოსმალეთი   და   ირანი    ამ   ფაქტს?
·         20.საგარეო   არეულობას  საშინაო   სიძნელეები   მოჰყვა, რა  იგულისხმება   ამაში, როგორ   მდგომარეობაშია   ერეკლე  მეფე   ამ   საშინაო   აშლილობის   პირობებში?
·         21.ვინ   გახდა  იმერეთის   მეფე   სოლომონ   I-ის  მემკვიდრე?
·         22.რატომ   ჩაიშალა   იმერეთისა  და   ქართლ-კახეთის   გაერთიანების   საკითხი?
·         23.რას   გულისხმობდა  „ტრაქტატი  ივერიელ   მეფეთ
·           და მთავართაგან  დამტკიცებული“?
·         24.როდის   შემოვიდა   აღა-მაჰმად  ხანი   თბილისში?
·         25.როგორ   შეხვდა   ამას   რუსეთის    საიმპერატორო    კარი?
·         26.რა   შედეგით   დასრულდა   კრწანისის   ბრძოლა?
·         27.დაასახელეთ   ის  ნაწარმოებები   სადაც   კრწანისის   ბრძოლის  შესახებ არის    საუბარი?
·         28.როდის   გარდაიცვალა   ერეკლე   მეორე  და  ვინ   გახდა   ქართლ-კახეთის   უკანასკნელი  მეფე?
·         29.რამდენად   გამართლებულად   შეიძლება    ჩაითვალოს ერეკლე   მეორეს   გადაწყვეტილება   რუსეთთან  კავშირის   თაობაზე?
კითხვა-პასუხი
მთელი
კლასი
სლაიდები,და
ფა.
10წთ.
3.
აქტივობაN3 
წინარე   ცოდნის   გამყარება  ტესტზე   მუშაობით:მასწავლებელი  ურიგებს  მოსწავლეებს  ფურცლებს  სადაც  მოცემულია   ტესტები.უხსნის შევსების  წესს  და  აძლევს   დროს.(დანართი1)
მუშაობა   ტესტზე.
ჯგუფური
ფურცელი,
საწერკალამი
4წთ.
4.
აქტივობაN4
მოსწავლეთა  ნამუშევარი  მასალის
პრეზენტაცია-მიზანი:გარჩევა,თუ როგორ  გაართვეს  თავი  მოსწავლე-ებმა  სამუშაოს.

პრეზენტაცია
ჯგუფიდან   ერთი   მოსწავლე
ფურცელი,
საწერიკალამი
3წთ.
5.
აქტივობაN5
წინარე   ცოდნის  გამყარება:მასწავლებელი  ურიგებს  მოსწავლეებს  ფურცლებს, რომელზედაც მოცემული   ტექსტი  არის რამდენიმე  შეცდომით, რომელიც  უნდა გაასწორონ. უხსნის   როგორ  შეივსება იგი  და   აძლევს  დროს. (დანართი 2)
პრეზენტაცია
ჯგუფური
ფურცელი,
საწერკალამი
4წთ.
6.
აქტივობაN6
წყაროს  პრეზენტაცია-მიზანი:ჯგუფების   მიერ   ნაშრომების  პრეზენტაცია  და   გასწორება.
სირთულეების
გამოკვეთა
ჯგუფიდან   ერთი  მოსწავლე
ფურცელი,
საწერკალამი
3წთ.
7.
აქტივობაN7
ახალი  მასალის  ახსნა-მიზანი:მოსწავ
ლეებს  მასწავლებელი  უხსნის  თუ  რა ვალდებულებებს კისრულობდა   ორივე  მხარე  გეორგიევსკის  ტრაქტატის   მიხედვით. რა  შეზღუდვები  ჰქონდა  ქართლ-კახეთს   და   რისი    სრული უფლება   ენიჭებოდა.რომელ   წელს   გამოვიდა  მანიფესტი  ქართლ-კახეთის სამეფოს   გაუქმების   შესახებ. მოსწავლეები   გაეცნობიან იმ  მიზეზებს  რასაც   მოჰყვა  ეკლესიის   ავტოკეფალიის    გაუქმება, სხვადასხვა   ფენების   დაკნინება-უუფლებობა.მასწავლებელი   უხსნის  მოსწავლეებს  იმერეთის   სამეფოს  მდგომარეობას, ეროვნულ   განმათავისუფლებელ  მოძრაობის   შედეგებს   და   ესაუბრება ცარისტული    რუსეთის  პრინციპზე „დაყავი   და   იბატონე“, რომელიც   საქართველოში   წარმატებით  განხორციელდა.
ვერბალური
ახსნა
მთელი
კლასი
სლაიდები
8წთ.
8.
აქტივობაN8
ახალი  მასალის  აღქმა-პრეზენტაციამიზანი:მიღებული  ინფორმაციის დემონსტრირება, მასწავლებელი  ამოწმებს  მიცემული  მასალის  ათვისებასა  და  გაგებას  მოსწავლის   მიერ  და ავალებს  გაკვეთილის   ბოლოს  მოცემულ  კითხვებს  გასცენ  პასუხი:
1.როდის  გარდაიცვალა  ერეკლე II და  ვინ  გახდა ქართლ-კახეთის  უკანასკნელი   მეფე?
2.როგორ   შეაფასებდით   გიორგი XII-ს მმართველობას  და მის  საგარეო  პოლიტიკურ  კურსს?
3.როდის  გამოქვეყნდა  მანიფესტი  „ქართლ-კახეთის  სამეფოს გაუქმების“?
4.ქვეყნის პოლიტიკურ   ცხოვრებაში  რა   ცვლილებები   მოჰყვა   ამ  მოვლენას?
5.როდის  გაუქმდა  ეკლესიის   ავტოკეფალია  და   რუსეთისათვის  რატომ  იყო  მიუღებელი   საქართველოს ეკლესიის   დამოუკიდებლობა?

6.რა  ძირითადი მიზეზები   არსებობდა  საქართველოში  ეროვნულ- განმათავისუფლებელი  აჯანყებების  დასაწყებად?
7.ჩამოთვალეთ  ეს  გამოსვლები  და  ისაუბრეთ  მის   შედეგებზე.(1820წ. 1804წ. 1812წ.)
8.როგორი  მდგომარეობა   შეიქმნა  იმერეთის  სამეფოში  და  რა დოკუმენტს  მოაწერა  ხელი  სოლომონ II-მ იძულებით?
9.რატომ  აღმოჩნდა  იმერეთის   უკანასკნელი  მეფე    რუსეთისათვის   მიუღებელი?
10.როგორ  დასრულდა   სოლომონ II-ს  მეფობა?
11.რა  მიზეზით  გადაასახლეს  ბაგრატიონთა   გვარის  წევრები  რუსეთში?
12.რას ნიშნავდა  პრინციპი „დაყავი  და  იბატონე“ და რომელ სამთავროებს შეეხო  იგი?
კითხვა-პასუხი
მთელი
კლასი
სახელმძღვა-
ნელო
9წთ.
9.
აქტივობაN9
მოსწავლეთა  შეფასება  და  საშინაო
დავალების    მიცემა-მიზანი: მასწავლებელი   აფასებს  მოსწავლეებს  და   აძლევს   მათ  საშინაო   დავალებას,  დაწერონ  თხზულება: „რუსული  ჯარის შემოსვლა  და მეფობის  გაუქმება  საქართველოში“.


ინდივიდუა
ლური
შეფასების
რუბრიკა

2წთ.













1 comment:

  1. ყოჩაღ ნატალია.ძალიან მომწონს შენი ნამუშევრები.წარმატებებიიიი.

    ReplyDelete

საკლუბო მუშაობა ისტორიაში

ისტორიის კლუბი  სკოლაში ვაწარმოებ  ისტორიის საკლუბო მუშაობას          ისტორიის   კლუბის   სამუშაო გეგმა         1.       კლუბ...